''Izvan okvira 4'' Edite Slunjski i suradnika predstavljena u Dubrovačkim knjižnicama

U sklopu Mjeseca hrvatske knjige Dubrovačke knjižnice organizirale su predstavljanje knjige ''Izvan okvira 4 Mudrost vođenja: prikaz istraživanja i alati razvoja prakse vođenja'' autorice Edite Slunjski i suradnika, koje se održalo 26. listopada.  U knjizi je prikazan dio četverogodišnjeg istraživanja koje je, baveći se fenomenom vođenja, autorica provela zajedno sa suradnicima u različitim ustanovama ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja s većim brojem suradnika, to jest, ravnatelja, pedagoga i odgajatelja. U pet godina autorica je napisala čak četiri izdanja ove knjige koje su veoma čitane, o čemu govori i podatak Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu gdje je jedne godine bila sedma na popisu najčitanijih naslova. Logičan je ovo nastavak knjige’’ Izvan okvira 3’’,  tako ova sadrži 241 stranicu, koncipirane u tri velika poglavlja. Prvo nosi naslov ‘’Istraživanje procesa vođenja u vrtiću’’, drugo je ‘’Pedagoško vođenje i izgradnja kapaciteta ustanove’’, zatim ‘’Perspektiva dijaloga’’ koja čini pet potpoglavlja kojima su autorice pedagoginje s primjerima i alatima vođenja iz prakse, primjerice o klimavoj motivaciji, odgovornosti, djelotvornosti i rasipu energije. Podnaslovi su ‘lucidno’ imenovani kako bi ‘intrigirali’ profesionalnu publiku. Ideja vodilja autorici je bila ta kako je za osiguranje visokog obrazovanja djece ranog predškolskog uzrasta nužno kvalitetno vođenje ustanove i ono predstavlja najvažnije pitanje kad je riječ o postizanju i održavanju kvalitete ranog predškolskog odgoja i obrazovanja. Tu je ideju posebno kontekstualizirala nakon stupanja nacionalnog  kurikuluma za rani i predškolski odgoj i specifičnosti implementacije tog odgoja. Potvrdila je da se odgojno obrazovna praksa i kurikulum ne mogu raditi sami od sebe jer se radi o složenom i dugotrajnom procesu u kojem je potrebno osigurati kontinuirano podršku u smislu profesionalnog vođenja koje se odnosi na ustanovu, praksu i na sami proces profesionalnog učenja. Na predstavljanju knjige i u panel raspravi koja je uslijedila nakon,  uz autoricu, sudjelovali su i prof.dr.sc. Jasna Krstović, ravnateljice Jasminka Barić, Dobrila Radeka i Anita Golubić, pedagoginja Gorana Žuvela i odgajateljice Edita Tošić, Žanet Vidučić i Jasmina Vrbančić. Foto: Vedran Levi