11

lipanj 2021
Osvrt Tonija Čeovića: J. Abercrombie ''Prije njihova vješanja''

11

lipanj 2021

U novoj rubrici koju smo pokrenuli još prošle godine, nastavljamo s osvrtima pročitanih knjiga koje pišu naši sugrađani. Jedan od njih je i Toni Čeović, koji vrijedno čita i rado nam šalje svoje osvrte. Ovaj put radi se o drugom dijelu trilogije o Prvom zakonu, britanskog pisca znanstvene fantastike i urednika filma, Joea Abercrombiea. Ako i vi želite slati svoje osvrte pročitanih djela koje bismo mogli objaviti, slobodno nam se javite na e-mail press.dkd@gmail.com

Napisao: Toni Čeović

Ako ste ljubitelj fantasy žanra sigurno ste čuli za Joea Abercrombiea autora Prvi zakon trilogije, ali ako kao ja i niste tada ćete za njega saznati slučajno nabasavši ili preko poveznica s nekim drugim autorom ili serijalom. Osobno sam za Abercrombiea saznao gledajući neke Booktubere koji su me zainteresirali za Pierce Browna, autora Red Rising sage, a pošto sam veliki ljubitelj mračnijih knjiga istraživanje me odvelo do Abercrombiea koji je prvi izbor kada je riječ o mračnijim vodama fanatsy žanra.

Njegova prva knjiga u Prvi zakon trilogiji, Krivnja oštrice, je više nego opravdala očekivanja i čita se u jednom dahu iako se, gledajući naknado, u njoj puno toga ne događa. I dok krivnja oštrice uvodi čitatelja u cijelu radnju i upoznaje ga s likovima, Prije njihova vješanja donosi akciju – i to pravu, krvavu akciju.

Da se razumijemo, Prije njihova vješanja, kao i cijela Abercrombieova trilogija, nije za svakoga. Ukoliko niste od onih koji vole nasilje (naravno, u knjigama ne u stvarnosti), mračnije priče, još mračnije likove i ne podnosi krv, bolje da knjige preskočite i potražite nešto drugo. Ali, ako ste obožavali Igru prijestolja baš zbog onoga na čemu se temeljila, onda je ovo prva knjiga/trilogija za vas.

Međutim, da se vratimo na samu knjigu. Svi likovi su i dalje tu, uz dodatak nekih novih koji svojom zanimljivošću niti malo ne zaostaju za originalnim, i idalje biriljiraju u svom nesavršenstvu. Abercrombie i dalje ima tu magiju da nas zainteresira i zagrije za likove koji su moralno itekako upitni.

Ali, u Prije njihova vješanja Abercrombie još više oduševljava svojim talentom za držanje čitatelja na rubu sjedala. Prateći istovremeno tri, pa čak i više, radnje Abercrombie će jednu zaustaviti u najuzbudljivijem trenutku, i prebaciti se na drugu, jednako zanimljivu, priču. Naravno, ne moguće je zaustaviti se na kraju poglavlja kojeg je autor prekinuo u najuzbudljivijem trenutku pa sve, obzirom da je knjiga nakrcana akcijom, pa sve rezultira time da se knjiga od gotovo 500 stranica pročita u nekoliko dana.

A upravo je to najbolji pokazatelj kvalitete i najbolja preporuka za čitanje Abercrombiea i Prije njihova vješanja.